ZAPRASZAM NA WIZYTĘ

Smaczne posiłki - TAK!   Wiedza naukowa - TAK!   Profesjonalne podejście - TAK!

Wsparcie - TAK!   Całościowe podejście - TAK!

WSKAZANIA

DO DIETOTERAPII

Wskazania do dietoterapii:
» endokrynologii (m.in. cukrzyca, nadczynność i niedoczynność tarczycy, choroba Hashimoto, nadmierna potliwość, otyłość, zespoły metaboliczne, choroby nadnerczy)
» gastroenterologii (m.in. choroba wrzodowa, zgaga, zaparcia, niestrawność, zespół jelita wrażliwego, wrzodziejące zapalenie jelita grubego, choroba Crohna, wirusowe zapalenie wątroby, niealkoholowe zapalenie wątroby)
» alergologii (alergie i nadwrażliwości pokarmowe)
» dermatologii (wspomaganie terapii trądziku oraz atopowego zapalenia skóry)
» ginekologii ( wspomaganie leczenia zespołu policystycznych jajników, leczenie niepłodności, przygotowanie do ciąży, nieregularne i bolesne miesiączki
» ortopedii (np. schorzenia związane z niedoborem witaminy D, osteoporoza, reumatoidalne zapalenie stawów)

Ponadto zmiana stylu odżywiania jest w stanie pomóc osobom mającym problemy m.in. z zakresu:
» kardiologii (np. nadciśnienie tętnicze, zaburzenia lipidowe – m.in. wysoki poziom cholesterolu z wysokim poziomem triglicerydów, miażdżyca)
» immunologii (np. grzybice, przewlekłe zmęczenie)
» neurologii (np. migrenowe bóle głowy, problemy z koncentracją, depresja)

Oferta "dla dziecka" od 5 roku życia::
» nadwaga/ otyłość
» zaburzenia karmienia i odżywiania

JAK WYGLĄDA

KONSULTACJA DIETETYCZNA?

Podczas pierwszego spotkania (czas trwania I spotkania do max 60 min.) przeprowadzany jest:
» wywiad zdrowotny, żywieniowy (ocena jakościowa diety), ocena stosowanej suplementacji przez pacjenta
» wykonywane są pomiary antropometryczne, analiza składu masy ciała za pomocą urządzenia wykorzystującego metodę BIA (ew. analiza przyniesionych przez pacjenta wyników badań laboratoryjnych, zlecanie dodatkowych badań w razie potrzeby)
» ustalane są problemy z jakimi zgłosił się pacjent
» określana jest przyczyna, cele terapii oraz metody dalszych działań
» po pierwszym spotkaniu pacjent otrzymuje ogólne wskazówki żywieniowe (wysyłane drogą mailową lub odbiór osobisty przez pacjenta w gabinecie. Zalecenia lub jadłospis są przygotowywane do 7 dni roboczych).

Pacjent po I wizycie może otrzymać zadanie prowadzenie DZIENNIKA ŻYWIENIOWEGO.
Praca z dzienniczkiem jest nieodzownym elementem kontynuowania terapii. Brak posiadania dzienniczka podczas wizyt kontrolnych równa się z brakiem możliwości przeprowadzenia takiej kontroli. Ostateczną decyzję podejmuje dietetyk.

Jeśli posiadasz aktualne (nie starsze niż 3 miesiące) badania (morfologia, glukoza, profil lipidowy – cholesterol, triglicerydy, LDL, HDL, profil tarczycowy, profil nerkowy, profil wątrobowy) weź je ze sobą!
W określonych przypadkach istnieje możliwość poszerzenia badań laboratoryjnych o badania zaawansowane, celem stworzenia dokładniejszego modelu terapii (patrz zakładka „diagnostyka laboratoryjna”)

Spotkanie kontrolne (czas trwania do 30min)
Spotkanie takie konieczne jest do weryfikacji zmian parametrów zdiagnozowanych na pierwszym spotkaniu, a także korekty dotychczasowych zaleceń. W celu skontrolowania sytuacji niezbędne jest posiadanie dzienniczka żywieniowego. Uzyskasz na nich pomoc w problemach, które ewentualnie się pojawiły. Takie spotkania odbywają się zazwyczaj co 2-4 tygodni (nie jest to reguła, regularność spotkań jest ustalana na pierwszej konsultacji). Są one istotnie ważne w procesie wzmacniania i motywowania w dążeniu do celu oraz chęci zmiany. Mają one także charakter edukacyjny, dzięki czemu po zakończonej terapii będziesz wiedzieć jak w sposób dogodny dla Ciebie prowadzić zdrowy tryb życia i poprawić jego komfort oraz go utrzymać.

Lemon - terapia i profilaktykaGabinet

40-168 Katowice, ul. Klonowa 41
(główne miejsce konsultacji pacjentów - na furtce napis „Acuart")

rejestracja pod nr. 796 517 922